Vladd.forumz.ro
Bine ai vent pe http://vladd.forumz.ro pentru a avea acces la tot forumul INREGISTREAZA-TE ! ! !
Un site complet gratuit!
Parola de inregistrare trebuie sa contina cifre si litere !

Vladd.forumz.ro


 
AcasaPortalCalendarGalerieFAQCautareMembriGrupuriInregistrareConectare
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata

Distribuiţi | 
 

 Stigmata – miracol sau frauda?

In jos 
AutorMesaj
vladd
Administrator
Administrator
avatar

Mesaje : 5228
Puncte Reputatie : 11987
Multumiri Primite : 5
Data de inscriere : 01/05/2012
Varsta : 31
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Stigmata – miracol sau frauda?   Sam Iun 23, 2012 9:07 pm

De peste 750 ani unii crestini poarta
stigmate pe corpurile lor ca simboluri ale patimilor lui Hristos. Cat de
reale sunt aceste simboluri? Sau ar trebui sa ne uitam putin mai atent
la „urmele” lor?
Cuvantul „stigmata” provine din limba greaca si inseamna „rana”.

Stigmatele sunt ranile presupuse a
aparea spontan si semanand exact cu cele din urma crucificarii lui Iisus
pe corpul unui crestin (cele 5 Urme Sfinte). Istoria a înregistrat
primul stigmatic in persoana Sfântului Francisc de Assisi
care a prezentat astfel de rani în 1224, cu doi ani înainte de moartea
sa. Ulterior, acest fenomen a proliferat, mai ales în mediile
romano-catolice si în mare masura între preotii în retragere si
calugarite – multe parând a fi deranjate din punct de vedere emotional.
(Din 321 stigmatici înregistrati in 1908, femeile predominau într-o
proportie de sapte la unu asupra barbatilor.)

Ranile variaza ca tipologie (fante mici,
rani în forma de cruce, etc), localizare si alte aspecte, si de multe
ori par imitatii ale de picturilor sau reprezentarilor populare de
crucificare. Fenomenul nu a fost validat stiintific. Unele stigmate s-au
dovedit falsuri si multe altele au ridicat suspiciuni cu privire la
autenticitatea ranile lor.

Hristos crucificat – imagine recunoscuta
de intregul crestinism (in stânga) ne apare cu celebrele urme ale
cuielor in palme, la picioare, urma sulitei centurionului sub coasta
dreapta si coroana de spini. In mijloc figura Sfântului Francisc de
Assisi (1182-1226) prezentand aparent aceleasi urme la maini si ultimul,
dar nu cel din urma Padre Pio (1887-1968), care a fost
beatificat în 1999. Foarte des, Pio aparea in public purtand niste
manusi speciale fara degete pentru a ascunde ranile divine.

Stigmatele pot aparea la maini, picioare
si uneori au fost cazuri care au prezentat rani la cap. Faptul ca
stigmatele apar diferit pe “victimele” Sale este o dovada puternica ca
ranile nu sunt cu adevarat miraculoase (Wilson).

Printre imitatori celebri ai lui Iisus
sau mai bine spus, printre aceia care au fost prinsi sau banuiti se
numara si „sfinti” mai mult sau mai putin pacatosi. Au fost alti cateva
sute, deoarece, inclusiv Magdalena de la Cruz (1487-1560) din Spania (care a recunoscut frauda ei atunci când s-a îmbolnavit grav) si Neumann Therese de Bavaria (1898-1962).

Relatarile ne spun ca cea din urma a
supravietuit 35 de ani mancand numai “pâinea” Sfintei Euharistii la masa
în fiecare dimineata. Ea a fost, de asemenea, declarata a fi
clarvazator si capabila de proiectie astrala.

Una dintre cele mai recente stigmatizari, Fr. James Bruce,
nu a sustinut doar ca avea ranile lui Isus, dar, de asemenea, ca statui
religioase au plâns în prezenta lui. Acest lucru se spune ca s-a
intamplat în 1992 într-o suburbie a Washington-ului. El conduce acum o
parohie în mediul rural din Virginia, unde miracolele au încetat.

Ranile auto-provocate reprezinta si o chestiune psihologica, ele fiind frecvente în rândul persoanelor cu anumite tipuri de tulburari cerebrale.
Revendicarea faptului ca ranile sunt miraculoase este rara si este mai
degraba de vina religiozitatea excesiva decat un creier bolnav, insa
cateodata ambele participa la joc.

Probabilitatea ca ranile sunt psihosomatice,
manifestate de un suflet torturat, pare mai putin probabila în cele mai
multe cazuri. Exista doua motive principale pentru care cred ca
stigmatele sunt de obicei auto-provocate, mai degraba
decât psihosomatice sau miraculoase. In primul rand, un stigmatic nu
manifesta niciodata aceste rani de la început pâna la sfârsit în
prezenta altora. Numai atunci când aceste persoane sunt nesupravegheate
ele încep sa sângereze (Exista o singura exceptie aparenta de la aceasta
regula: Rivas Catia).

Si in al doilea rand, regula
probabilitatii. Rezonabilitatea ne cere sa alegem intre doua miracole,
dar nu ne gandim ca acestea pot fi doar fraude pioase. Toate cele 32 de
cazuri inregistrate pana in prezent apartin unor romano-catolici si doar
patru unor femei.

Deasemenea, lucru deosebit de
interesant, nici un caz de stigmat nu este cunoscut inainte de secolul
al XIII-lea când Isus crucificat a devenit o icoana standard a
crestinismului în vest.

Unul dintre cele mai recente cazuri care urmeaza sa fie adaugat la lista de stigmatici pretinsi este Audrey Santo,
un copil care a fost într-o coma din anul 1987, atunci când avea trei
ani. Ce fel de oameni sunt inspirati de conceptul unui Dumnezeu care ar
pune un copil in coma apoi i-ar provoca astfel de rani?

Oamenii par a fi insa avizi, intr-o
continua alergare literalmente pentru o anumita experienta religioasa
tangibila, si ori de câte ori exista o astfel de posibilitate pentru un
miracol, devin cuprinsi de religiozitate. Banii sunt rareori motivul
principal, un impuls de obicei fiind reinnoirea credintei, convingerea
necredinciosilor.

Oamenii, de asemenea, nu vor sa creada
ca Dumnezeu ar permite o durere gratuita si fara finalitate. Le place sa
se simta importanti si sa se roage la cei care cred ca au putere asupra
lor. Si ce poate fi mai deosebit sau special decât a fi ales sa suferi
ranile si chinurile Salvatorului insusi? Ce ar putea sa placa lui
Dumnezeu mai mult decât a fii o dovada vie existentei Lui?

Origini si dovezi?


Unii experti insista ca prima dovada de
stigmatizare face parte dintr-o epoca anterioara,anume primii ani ai
crestinismului. Unul dintre mesajele Sfantului Pavel mentioneaza ca dupa
rastignirea lui Iisus, lui si apostolilor le-au aparut aceste semne.
Declaratia poate fi interpretata fie literal sau metaforic. Dar este
adevarat ca mult mai multe dovezi ale stigmatizarii au aparut în decurs
de aproximativ o mie de ani dupa aceea.

Exista unele versiuni care explica de ce
stigmatele au început sa apara la începutul secolului actual. Prima
versiune spune ca stigmatul a aparut din cauza disputelor teologice care
s-au intensificat în secolele XI-XII. Când crestinismul s-a împartit în
bisericile catolica si ortodoxa în 1054, catolicii au proclamat ca
doctrina Învierea. Apoi, teologii au dezvoltat ideile legate de natura
umana a lui Hristos. Primele dovezi ale stigmatizarii apartin acestei
perioade.

O alta teorie pune fenomenul pe seara
artei iconoclastice din acea vreme. Sau pe coruptia Bisericii si pe
nevoia oamenilor de a crede, de a vedea miracole.

Doctorul francez Amber-Gourbet descrie
aproximativ 300 de cazuri de stigmatism în secolul al XIX-lea, care s-au
bazat pe înregistrari si dovezi istorice contemporane. Dar majoritatea
rapoartelor sale sunt declarate azi neautentice. Expertii afirma ca au
existat 406 cazuri relativ autentice cu aspectul stigmat în ultimii 800
de ani. Majoritatea au fost catolici (68 %) si altii au apartinut
diferitelor secte religioase.

Daca le impartim pe tari ele au fost la
inceput apanajul italienilor, in prezent ajungandu-se la japonezi,
coreeni, cel putin patru americani, un argentinian si un canadian.

S-a crezut ca este un semn de la
Dumnezeu, dar sunt si unii care afirma ca este semnul lui Satan insusi.
Biserica este foarte atenta in privinta acestor afirmatii.

Procedura traditionala de canonizare a
unui stigmatic impune ca aceasta se poate întâmpla în aproximativ o suta
de ani dupa moartea sa. Clerici si experti în medicina numiti de
Vatican studiaza îndeaproape fiecare caz aparut. Biserica admite ca
stigmatul poate aparea misterios pe oameni. Insa in multe cazuri e vorba
de pura isterie si auto-mutilare. În unele cazuri, s-au dezvaluit
înclinari spre diferite sindroame clinice sau ca urmare a contactelor cu
extraterestri.

Insa pe cazurile autentice experiementele au relevat ca semnele apar chiar daca mainile sunt vindecate.

Alte stigmate corporale au fost
raportate într-o serie de traditii religioase. Printre triburile Warao
din Delta fluviului Orinoco, un spirit tutelar cunoscut ca “sarpele
itiriti” produce niste „deschizaturi in palma”. In buddhism si in arta
busshista stigmatele apar adesea.

Sursa : Link
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://vladd.forumz.ro sau xxx forum http://exitzone.3xforum.ro/
 
Stigmata – miracol sau frauda?
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Catina~miracol pentru sanatate

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Vladd.forumz.ro :: Other :: Despre :: Misterele lumi-
Mergi direct la: